window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-33484879-1'); התקדמות בדיון בנושא המתאזרחים - ארגון שחקניות ושחקני הכדורסל בישראל

התקדמות בדיון בנושא המתאזרחים


חזרה לעדכונים וחדשות

16/6/20 אנו רוצים להביע שביעות רצון מהדיון שהתנהל בבית המשפט המחוזי בסוגיית המתאזרחים. בית המשפט קיבל את טענת הארגון כי יש למצות את ההליכים, ולא פסל את ההסכם הקיים.

להבנתנו, קיימת אפליה לרעת השחקן ישראלי, כאשר מתאזרחים משתמשים בדרכון זר לטובת הנחה בתשלום מיסים לצורך רישומם בליגה. ההסכם האמור פועל ליצור איזון בין השחקן הישראלי למתאזרחים שמגיעים לישראל לצורך משחק בלבד, ולאחריו עוזבים אותה ליעד הקריירה הבא.

השופט ארז יקואל קיבל את הטענה כי ההסכם מנסה לטפל בפגיעה בשחקן הישראלי באמצעות אפליה מתקנת. בהמשך לעמדת בית המשפט שהעביר את הנושא להידברות, הצדדים צפויים להיפגש בימים הקרובים, לפני הדיון הבא.

יו"ר ארגון השחקנים, ניר אלון:
"היה דיון מוצלח ומקצועי. השופט מבין שצריכים להיות איזונים בין צרכי השחקן הישראלי, לאפליה הקיימת לטובת המתאזרחים. חתמנו על הסכם ששומר על השחקן הישראלי לחמש השנים הבאות. ההסכם מאזן ומתקן את אפליית המס שנותנת עדיפות לקבוצות להעסיק מתאזרחים על פני שחקנים מקומיים וקובע לראשונה כמו באירופה מנגנון שנועד לטפח שחקנים צעירים, HGP.
שמעון אמסלם, חבר הנהלת הארגון:
״אנחנו חושבים שאת התביעה הזאת צריך למחוק על הסף, אבל כתמיד מוכנים להידברות. אם יש צורך לתת מענה במקרים חריגים, ניתן אותו. ישנה אפליה לא הוגנת נגד השחקן הישראלי, כאשר מתאזרחים מקבלים הקלות במס שאותם שחקנים ישראלים לא מקבלים. באי ההוגנות הזאת אנחנו מנסים לטפל, ושמחים שבית המשפט הבין את העניין."
עו״ד שי אליאס, המייצג את הארגון:
״אנו שמחים מאוד שבית המשפט סבר כפי שטענו כי יש למצות את ההליכים המשפטיים במוסדות השיפוט הפנימיים ולכן לטענתנו יש למחוק את התביעה על הסף. יחד עם זאת, אנו נכונים לבוא בדין ודברים עם השחקנים בכדי למצוא פתרון סובייקטיבי ככל שקיים צורך״.