window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-33484879-1'); דיון בנושא תקצוב כדורסל נשים - ארגון שחקניות ושחקני הכדורסל בישראל

דיון בנושא תקצוב כדורסל נשים


חזרה לעדכונים וחדשות

18/8/20 היום הגענו היום לפגישה ראשונה בוועדה לקידום מעמד האישה, כדי לקדם את מעמד השחקניות בטווח הארוך, והחזרת ליגת העל לנשים בטווח הקצר.

אנחנו דורשות הכרה כמקצועניות, שתבוא לידי ביטוי בתנאי העסקה, תנאי אימון, מתקנים, שכר וקידום ילדות ונערות.

יו"ר הוועדה עודד פורר זימן פגישה נוספת בחודש ספטמבר, אליה יגיעו שוב נציגי הגורמים המעורבים – משרד הספורט, ההתאחדות, הטוטו. הם נדרשו להגיע עם נתונים כספיים של חלוקות תקציביים.

ח"כ פורר, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי בכנסת, הורה למשרד האוצר לתקן בהקדם את התמיכה גם בשחקניות הישראליות: "מדיניות מפלה"

יו"ר הוועדה סיכם: "תקציב משקף מדיניות. התקציב של משרד הספורט משקף מדיניות מפלה. אבקש מהטוטו לקבל פרמטרים איך מחולקים כספי השיווק כולל משקל לכל פרמטר ונברר אם יש משקל לשילוב נשים. אבקש ממשרד הספורט גם להציג תכנית חלוקה מסודרת על מנת להגדיל את ההשתתפות של נשים בספורט”.

בעקבות כך הצהיר משרד התרבות והספורט במהלך הדיון שיתקן את מבחני התמיכה בשחקן הישראלי בשבוע הקרוב. לבסוף קבע יו"ר הוועדה ח"כ עודד פורר דיון נוסף כבר בחודש הבא על מנת לבחון את ההתקדמות: "אני מצפה לראות את הפרמטרים המתוקנים עד ספטמבר. כמו כן אני מבקש לדעת שהסכום בסך 110 מיליון ש"ח שנועד לפיצוי ענפי הגברים בשל משבר הקורונה עדיין לא חולק ואני מצפה ממשרד האוצר להכניס פיצוי גם לענפי ספורט הנשים שנפגעו בשל הקורונה והמשחקים שלהם לא חודשו”.